Herfst? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu Herfst? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu

Herfst?

Blijf op de hoogte en volg Lins

20 November 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi!

De tijd vliegt, ik heb zo veel leuke dingen te doen, en het schrijven van een reisverslag schiet er wel eens bij in.

Stage is nog altijd erg leuk. De goede feeback die ik ontvang zorgt ervoor dat ik steeds meer leer. Onlangs hadden we 'verwendag' op stage. De dag begon met een uitgebreid ontbijt. Vervolgens kregen we gedurende de dag allemaal lekkere dingen. Tevens waren we in groepjes ingedeeld en hadden we over de dag verdeeld 2 keer 15 minuten spelletjes. Uiteraard was mijn groepje het beste, waardoor we de volgende dag weer ontbijt kregen.

Je leert leuke mensen kennen maar helaas breekt ook de tijd aan waarin je afscheid van ze moet nemen. Twee weken geleden is een vriendinnetje naar Nederland gevlogen en volgende week vertrekt een huisgenootje ook alweer.

In mijn vrije tijd lig ik vaak op het strand, ga ik naar feestjes, de bioscoop en Spaanse les. Vorige week was ook op Curaçao opening van het Carnavalsseizoen. Ik had mezelf hier op verheugd, maar helaas viel de muziek erg tegen. Wat is nou carnaval zonder echte carnavalsmuziek? Maar, nog genoeg andere feestjes hier. Zo is het aankomende zondag tijd voor Turn up the beach.

Ook hier begint de herfst/winter te komen. Het regent wat vaker waardoor het ook vaker koud is. Lees: 28 graden. Dat wordt wat als ik in April in Nederland kom.

Vorige week werd ik verrast met het leuke nieuws dat een vriendinnetje met haar vriend het eiland komt ontdekken, over twee weken. Super leuk!

Naast alle leuke dingen hier mis ik ook wel wat dingen uit Nederland:
- een oven, wanneer je geen oven hebt kom je er pas achter bij hoeveel gerechten je een oven nodig hebt. En ja, dat zijn er best veel.
- een bad met warm water, die koude douche begint vooral in de ochtend te irriteren. Vooral nu het wat kouder wordt buiten, is de douche nog kouder.
- een bank met tv, mijn bed ligt prima, maar het is ook wel weer een keer heerlijk om op de bank tv te kijken, op een groot scherm in plaats van mijn laptop scherm.
- winkelen, ik krijg bijna afkickverschijnselen. Gelukkig heb ik online bikini's kunnen shoppen en is een vriendinnetje zo lief om het over twee weken mee te nemen.

Het einde van Spaans begint in zicht te komen. Nog een 'normale' les en daarna de eindtoets. Waardoor ik nu extra avonden in de week vrij moet maken voor m'n Spaans. Gelukkig is het een leuke taal.

De muur op mijn kamer is bijna niet meer zichtbaar (beetje overdreven), van alle kaarten die ik heb ontvangen. En de kaarten blijven nog steeds binnen komen. Iedereen super bedankt daarvoor!

Herfst?
Wel gek dat Sinterklaas in Nederland al in het land is, en ik een soort van ben blijven hangen in de zomervakantie. Ook een gek idee dat ik volgende week al jarig ben, normaal gaat dit namelijk gepaard met heel veel kou en regen.

Ik zal wat zon richting Nederland sturen!
Ayo!

  • 20 November 2015 - 08:19

    Petra Ruys:

    Hoi Linsey

    Weer weer een mooi geschreven reisverslag.
    Je vermaakt je eigen daar wel.
    Super leuk dat Fleur met haar vriend daar
    Op vakantie komt. In januari milou en wij in feb.
    Tja die afkick verschijnselen van shoppen
    Had ik wel verwacht hoor. Haha.
    Haal je thuis maar weer in.

    Lieve groetjes je mum xxx

  • 20 November 2015 - 08:24

    Willemien Jansen.:

    Hallo Linsey.

    Weer een super mooi reisverslag wat je schrijft. Wat gaat de tijd inderdaad snel sinterklaas staat al weer voor de deur. Maar wel een hele gezellige tijd. Hier gaat alles zijn gangetje. Nick heeft het nog altijd prima naar zijn zin op het werk dat is helemaal zijn plekje. Maik vindt de opleiding tot onderwijsassistent ook helemaal geweldig. In Februari begint hij met zijn stage twee dagen in de week waar is nog niet bekend. Ik heb nu twee kaarten vol met zegels voor je bestek. Samen met iemand anders spaar ik want het schiet anders niet op je hebt zoveel zegels nodig voor een kaart vol te hebben. Ik bel mama wel dan kan ze de kaarten ophalen en alvast iets halen. Het kaartje voor je verjaardag is al onderweg. Ik wens je een fijne verjaardag in de zon. En volgend jaar vier je hem gewoon weer in Schaijk. Verder wens ik je weer succes met alles en namens iedereen hier heel veel groetjes (ook namens ons mam vraagt vaak naar hoe je het maakt ).

    Lieve groetjes Willemien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lins

Blijf hier op de hoogte van mijn stage-avontuur in Curaçao.

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 6414

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 14 April 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: