Ik ben er bijna, maar nog lang niet helemaal - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu Ik ben er bijna, maar nog lang niet helemaal - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu

Ik ben er bijna, maar nog lang niet helemaal

Blijf op de hoogte en volg Lins

22 Januari 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi!

De afgelopen maand bestond vooral uit afscheid nemen, maar ook uit leuke dingen, zoals kerst in de zon, de Nieuwjaarsduik en vakantie.

Kerst met 30+ graden is heel raar. Fijn dat je niet hoeft na te denken welke panty je aan doet onder je jurkje, maar het gevoel van kerst ontbreekt wel op het strand. Toen jullie kerstavond vierde, lag ik namelijk nog heerlijk met m'n huisgenootje op het strand. Eerste kerstdag regende het helaas heel de dag, waardoor ik op z'n Nederlands de hele dag kerstfilms gekeken heb. En om een tweede kerstdag op het strand goed af te sluiten ben ik samen met twee vriendinnetjes luxe uit eten geweest.

Toen brak de week aan van nog meer afscheid nemen. Een vriendinnetje ging rondreizen in Amerika, en de ander ging alweer naar Nederland. Jammer dat aan een leuke tijd altijd een einde komt.

En ineens was het 1 januari 2016 en stond ik klaar om deel te nemen aan de Unox Nieuwjaarsduik. Iets wat ik altijd al wilde doen, maar waarvoor ik Nederland net iets te koud vond. Het was een mooi plaatje om duizenden mensen in de volle zon met een Unox muts op het water in te zien springen/rennen.

Na het nieuwjaarsweekend volgende weer een volle stageweek. De week waarin ik een gesprek omtrent mijn tussenbeoordeling had. Mede dankzij het gesprek heb ik voor mezelf nieuwe doelen opgesteld en nieuwe input gekregen voor de verslagen die ik nog moet afronden. Ik heb het volste vertrouwen dat ik m'n stage volledig af kan ronden. Verder ben ik ook weer begonnen aan m'n tweede cursus Spaans. Een andere samengestelde groep, waardoor het weer een leuk cursus seizoen wordt. Op naar diploma 2.

10 januari kreeg ik een extra matras en moest ik in de avond naar Hato (vliegveld) om een vriendinnetje uit NL op te halen. Geen idee waarom, maar de schuifdeuren waar de reizigers doorheen komen, blijft iets hebben wat voor gezonde zenuwen zorgt. Ik was erg blij toen m'n bezoek door die deur kwam, m'n vakantie kon eindelijk beginnen.

Tijdens onze vakantie hebben we voornamelijk veel strandjes bezocht. De eerste dag zijn we naar Kokomo Beach geweest. Een strand die ik nog nooit (met daglicht) bezocht had, maar wat vanaf heden een van mijn favoriete is (komt waarschijnlijk door de prijs, het internet en de menukaart). Verder heeft m'n vakantieganger gedoken op Porto Mari en hebben we nog Cas Abou, Playa Lagun, Cabana Beach en het zwembad bij Papayajo en Saint Tropez bezocht.

Afgelopen donderdag stonden we, na het redden van een geit en de voor mij zware tocht, boven op de Christoffelberg. Hoewel ik de berg al eerder beklommen had was ie niets minder zwaar geworden. Ik hobbelde achter m'n vakantieganger aan op weg naar boven. Halverwege hoorde we gejank voor een baby, vogel of geit. We wisten niet precies wat het was, waren nieuwsgierig en zijn van het pad gegaan. Na een levensgevaarlijk tafereel was de geit, het was dus een geit, gered. Ze stond op een klein stukje berg en kon daar helaas niet zelf vanaf. Na lang brainstormen hebben we de geit op een creatieve manier een riem gegeven, waardoor ze niet weg kon lopen. Op deze manier zag ook de geit het uitzicht vanaf de top van de berg. Onderweg naar beneden kwamen we andere geiten tegen en hebben we de geit, nadat we haar eten en drinken gegeven hadden, losgelaten. Dankzij deze reddingsactie, alle aandacht en de vele fotomomenten met de geit deden we dubbel zo lang over het beklimmen van de berg. Strand, zee, een lunch en een cocktail hadden we daarna wel verdiend.

Verder hebben we het slavenmuseum bezocht wat erg indrukwekkend was, hebben we gewinkeld waarbij ik hoofdpijn op liep (het gordijn en de balk van het pashokje stortte in) en heeft m'n bezoek met dolfijnen gezwommen. Ik mocht foto's maken, waardoor ik het hele programma gezien heb en onwijs veel zin heb in 8 februari, want dan mag ik eindelijk met dolfijnen zwemmen.

En o ja, niet te vergeten, eten. We hebben lekker en minder lekker gegeten. Na 5 maanden heb ik eindelijk ontdekt dat die look a like kippenschuur een heerlijke lokale eet gelegenheid is. Een ontzettend lieve vrouw kon ons precies vertellen wat we moesten eten. Waardoor we veel lokale gerechten gegeten hebben. En om het eten er weer af te sporten hebben we twee avonden dansjes gedaan op feestjes onder de palmbomen.

De tijd vloog voorbij, waardoor ik afgelopen woensdag weer naar het vliegveld moest om m'n beste vriendinnetje weg te brengen. Ik wilde even heel graag mee naar het koude Nederland. Ik ben er bijna, nog lang niet helemaal, maar ik heb nog leuke dingen in het vooruitzicht. Zo ga ik morgen een dagje meelopen op Hato (vliegveld), komen m'n ouders en m'n broertjes alweer bijna en krijg ik 1 februari alweer een nieuw huisgenootje.

Nog 2,5 maand te gaan en dan kan ik weer winkelen, lekkere sushi eten, m'n huisdieren knuffelen, m'n hond uitlaten, taarten bakken, een warm bad nemen en leuke dingen doen met vriendinnen en m'n familie. Ik kijk er naar uit!

Groetjes vanuit het heerlijke Curaçao!



  • 22 Januari 2016 - 08:00

    Willemien Jansen:

    Hallo Linsey wat een leuk reisverslag weer! Nu is het aftellen voor je dat je familie komt. Daar heb je natuurlijk onwijs veel zin in. Petra heeft hier de koffers al opgehaald en enkele zomerjurkjes dus die is al met de voorbereidingen begonnen. Voor hen natuurlijk ook wel spannend nog nooit gevlogen en nu zo"n lange reis voor de boeg. Verder zijn wij bezig met de voorbereidingen voor de carnaval. Bij ons de jongens hebben er erg veel zin in! Verder gaat hier alles zijn gangetje. Vannacht is de laatste nacht geweest dat het gevroren heeft en hopelijk is hier de winter mee ten einde. Hopelijk is het met de carnaval goed weer. Ik wens je een hele fijne vakantie toe met je familie geniet ervan!!! Ik hoor daarna de verhalen wel hoe het is geweest. Lieve groetjes Willemien en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lins

Blijf hier op de hoogte van mijn stage-avontuur in Curaçao.

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 6415

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 14 April 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: