Kakkerlakken, strand, feestjes en stage. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu Kakkerlakken, strand, feestjes en stage. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu

Kakkerlakken, strand, feestjes en stage.

Blijf op de hoogte en volg Lins

20 Oktober 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi!

Kakkerlakken, van die smerige, nutteloze beesten op straat en in huis. Helaas waren ze de afgelopen week vooral in huis, bij de wc (en mijn huisgenootje haar kamer). Ik zal nooit wennen aan het moment dat ik in de ochtend naar wc ga en oog in oog sta met een kakkerlak. Maar, nu de wc gedweild is met bleekmiddel, zitten ze daar momenteel niet meer *afkloppen*.

Strand, dé plek waar ik ieder weekend te vinden ben. Ik heb inmiddels hier al veel stranden gezien. Zo zijn we vorige week zondag naar Grandi gereden. Dat strand staat onder aan m'n lijstje, omdat er geen ligbedden zijn (beetje verwend maar). Vervolgens zijn we doorgereden naar Kalki. Een super mooi en rustig strandje. Afgelopen zaterdag zijn we naar Cas Abou geweest. Het leek alsof de zee daar nog blauwer was. Verder is dit, naar mijn mening, een van de mooiste stranden dankzij het witte zand, de palmbomen, de leuke parasols en natuurlijke het extra blauwe water. Vervolgens zijn we in onze auto gestapt en verder getoerd richting Grote Knip. Ook daar is het water super helder. Vanaf de parkeerplaats kun je van boven af op het strand kijken, wat voor leuke foto's zorgt. Daarnaast ben ik ook ieder weekend te vinden op Mambo of Cabana, dit zijn gemaakte stranden, maar zonder pijnlijke stenen en het is dichtbij huis.

Feestjes, iedere avond is er wel ergens een feestje op het eiland. Onlangs ben ik op de dinsdagavond naar Alley's geweest voor 'all you can drink'. Dit feest begint om 21:00 uur en na een uurtje onbeperkt drinken (15 gulden) zijn we weer naar huis gegaan. Bovendien was Kensington op het eiland voor een concert. Waar ze normaal op een groot podium, bijvoorbeeld op Pinkpop, staan, stonden ze nu op een heel klein podium op het strand. Het was een super leuke avond met de voeten in het zand en nog altijd op de 30 graden. Helaas kon ik de avond erna niet mee naar Zanzi, gezien mijn voet opgezwollen was. Gelukkig is dit weer voorbij en was het afgelopen vrijdagavond tijd voor een Apres Ski, uh Sun, party. Wat een super leuke avond met feest/carnaval muziek was dat. Verder heb ik afgelopen zaterdag- en zondagavond een uurtje van Zanzi en Wet & Wild meegepakt.

Stage, hetgeen waarvoor ik op dit eiland woon. Afgelopen twee weken heb ik weer een aantal sollicitatiegesprekken gevoerd, sollicitaties in behandeling genomen, een rapport opgesteld, contracten en brieven gemaakt en diverse mailtjes en telefoontjes beantwoord. Ik hoef mezelf geen moment te vervelen en de tijd vliegt voorbij.

Met Spaans gaat het ook de goed. Ik kan al steeds meer in het Spaans verstaan, lezen, schrijven en zelf spreken. Het tellen in het Spaans is nog een struikelblok, gezien ik vloeiend in het Frans kan tellen en hierdoor alles door elkaar haal. Momenteel zit ik al op de helft van mijn Spaanse lessen en heb ik het idee dat ik al veel geleerd heb. Op naar de volgende lessen.

Echter ben ik nog niet helemaal ingeburgerd. De lokale bevolking hier doet alles in een, voor mij, rustig tempo. Waardoor mijn manier van lopen schijnbaar erg opvalt. Vandaag sprak een voorbijganger mij aan met de volgende zin: 'Walk slow, you walk so fast!' Waarom 20 minuten lopen wanneer je dezelfde afstand ook in 10 minuten kunt lopen?

Tot slot wil ik Willemien bedankten voor haar leuke kaartje. En ook het thuisfront voor hun kaartje, wat ik deze week ga ophalen.

Ayo!


  • 20 Oktober 2015 - 09:22

    Willemien:

    Lieve linsey.

    Wat een leuk reis verslag weer. Het is voor jou volop genieten daar met al die feestjes.
    En natuurlijk het mooie weer niet te vergeten. Hier is verder alles ook okay. Ik ga vandaag voor de tweede keer de modeshow lopen. Gisteren de eerste geweest en vandaag twee en morgen nog een. Petra komt vandaag kijken samen met ons mam dus dat is wel leuk. Ik hoop dat jij er de volgende keer ook weer bij bent. Gisteren was de eerste modeshow erg goed geslaagd. De mensen waren erg enthousiast en er is al veel verkocht. Hier is het volgende week herfstvakantie, daar denk jij daar natuurlijk niet aan met dat mooie weer. Leon gaat in de herfstvakantie met Maik vier dagen naar Euro Disney. Dit heeft hij nog tegoed omdat hij van de zomer geslaagd is. Verder is het rustig hier.
    Ik kijk weer uit naar je volgende reisverslag. Lieve groetjes van ons allemaal en succes met alles!

    Willemien.

  • 20 Oktober 2015 - 22:12

    Petra Ruys:

    Hoi linsey

    Leuk verslag. Loop maar voortaan rustig je hebt alle tijd en het is daar toch te
    Heet om snel te gaan. Behalve op je werk dan.

    Gr van het thuisfront

  • 20 Oktober 2015 - 23:48

    Ik:

    Lieve knappe lins van me

    Fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt (echt heel leuk)
    Ik mis je wel heel erg
    Raar hoe je de kleine dingen mist van iemand (zoals hoe je je hand door het haar haalt)
    Maar gelukkig zie ik je wel weer eens want je gaat ook weer naar Nederland (gelukkig maar)
    Heb je ook al vriendinnen daar
    Of mis je je vriendinnen thuis
    Ik kijk uit naar je volgende verslag

    Ayo (dat is doei toch)

  • 20 Oktober 2015 - 23:48

    Ik:

    Lieve knappe lins van me

    Fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt (echt heel leuk)
    Ik mis je wel heel erg
    Raar hoe je de kleine dingen mist van iemand (zoals hoe je je hand door het haar haalt)
    Maar gelukkig zie ik je wel weer eens want je gaat ook weer naar Nederland (gelukkig maar)
    Heb je ook al vriendinnen daar
    Of mis je je vriendinnen thuis
    Ik kijk uit naar je volgende verslag

    Ayo (dat is doei toch)

  • 21 Oktober 2015 - 01:54

    Lins :

    Erg grappig bovenstaande berichten.
    Als je me niet mag, heb dan het lef om het recht in m'n gezicht te zeggen.
    Bedankt.

  • 21 Oktober 2015 - 11:46

    Ome Henk Tante Diny:

    Hoi Linsey,
    Mooi verslag weer, goed om te lezen. Je geniet met volle teugen, ga daar maar lekker mee door.
    Heb je onze kaart niet ontvangen?
    Het ga je goed, en tot het volgende verslag. Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lins

Blijf hier op de hoogte van mijn stage-avontuur in Curaçao.

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 6422

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 14 April 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: