Time flies! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu

Time flies!

Blijf op de hoogte en volg Lins

06 Oktober 2015 | Curaçao, Willemstad

Hola,

Tijd om weer eens een verslag te schrijven, vanuit het nog altijd warme en zonnige Curaçao. Time flies, morgen woon ik hier alweer 6 weken.

Op stage krijg ik het steeds drukker. Ik krijg heel veel leuke, afwisselende taken. Vooral de wetgeving van de verschillende eilanden is erg interessant. De regels zijn allemaal net iets anders dan in Nederland. Bovendien zijn er geen regels waar vervolgens tientallen uitzonderingen op zijn, daar ben ik heel blij mee. Daarnaast lees ik iedere dag sollicitatiebrieven en CV’s, heb ik zowel via mail als telefonisch contact met collega’s en buitenstaande, en plan ik gesprekken in.

Ook in mijn vrije tijd vermaak ik mezelf uitstekend. Zo ben ik onlangs met een vriendinnetje naar de bioscoop geweest, naar ‘The Perfect Guy’. De film was erg spannend. De bioscoop is vrij nieuw, dus een modern gebouw tegenover de rest van het eiland. Opvallend is dat je ontzettend veel eten kunt bestellen en het in de zaal ruikt en oogt als een ‘vreetschuur’. Bovendien ontwikkel ik mijn Engels, doordat de film in het Engels is en hij niet Nederlands ondertiteld wordt.

Verder ben ik vorige week naar de opening van een nieuwe club geweest met ons gezellig ‘groepje’. Vooraf heb ik gezellig met een paar vriendinnetjes gegeten en vervolgens hebben we met z’n alle drankspelletjes gedaan. Het is overigens handig wanneer je huisgenoot horecaondernemers kent, hierdoor konden we bij Club Air gratis naar binnen.

Verder ga ik ieder weekend naar het strand. Zaterdag bezoeken we meestal een strandje wat dichtbij (10 min rijden) huis is. Zondag bezoeken we iedere keer een ander strandje. Ik heb al verschillende mooie natuurstranden gezien zoals, Kleine Knip, Daaibooi, Porto Mari en Playa Lagun. Maar, er zijn er nog veel meer.

Afgelopen donderdag veranderde Arke in de naam TUI. Uiteraard was dit reden voor een feestje. Ik heb die avond mogen genieten van lekker eten, champagne, lekkere wijn, goede muziek én sterretjes (vuurwerk). We gingen tenslotte van oud naar nieuw.

Daarnaast hadden we voor afgelopen zaterdag kaartjes voor Bloomingdale, maar dan in Curaçao. Na gezellig met z’n alle hamburgers te hebben gegeten en drank spelletjes gedaan te hebben, zijn we met 6’en (past prima) in de auto richting Bloomingdale gereden. Helaas was het niet mijn muzieksmaak, waardoor ik het feestje vond tegenvallen. Ach, nog genoeg andere feestjes de komende maanden.

Naast alle leuke dingen ben ik ook avondjes thuis. Om uit te rusten, aan school te werken, Spaans te leren, een boek te lezen of om lekker een film te kijken op Netflix.

Aanstaande vrijdag komt Kensington (natuurlijk speciaal voor mij, als fan) een concert geven op het eiland. Daar kijk ik erg naar uit. Ook kijk ik erg uit naar mijn visite, Milou over ongeveer 3 maanden en het thuisfront wat daarna eindelijk komt.

Gezien ik jullie niet wil lastig vallen met alle details omtrent mijn stage en verblijf hier, heb ik besloten om eens in de twee weken een reisverslag te plaatsen.

Tot het volgende verslag!

Bon Nochi (Papiaments)
Buenos Noches (Spaans)

  • 06 Oktober 2015 - 13:02

    Willemien Jansen:

    Hallo Linsey.

    Je maakt het prima zo uit je verslag op te maken. Ik heb het ook vernomen van je ouders waar we zondag mee zijn wezen fietsen. Erg gezellig, mooi weer natuurlijk niet zo mooi als jij, lekker gegeten.
    Ik stuur voorlopig maar geen kaartje meer want Petra zei dat je die bijna niet op kunt halen. Veranderd dit of gaat dit gemakkelijker dan laar je het maar weten! Leuk dat ze bij jullie thuis ook geboekt hebben om naar je toe te komen. Hier is verder niet veel nieuws. We gaan richting herfstvakantie over 3 weken. Leon gaat dan met Maik 4 dagen naar Euro Disney. Dit heeft Maik gekregen omdat hij geslaagd is voor de Mavo.
    Ik wens je weer een fijn en leerzame tijd toe maar dit gaat wel lukken. Tot de volgende keer maar weer.
    Lieve groetjes Willemien en de rest.

  • 06 Oktober 2015 - 18:00

    Ome Henk En Tante Diny:

    Hoi Linsey,

    Zo te lezen ga jij het daar wel volhouden. Druk met in en ontspanning. Geniet er maar lekker van.
    Wij vinden het wel leuk om jouw zo op deze manier te volgen. Natuurlijk horen we van je pa en ma ook het een en ander. Fijn dat ze ook kunnen komen en dit stukje van jouw leven in levende de lijve mee te maken.Iets om naar uit te kijken.
    Groetjes en tot schrijfs.

  • 08 Oktober 2015 - 03:57

    Ik:

    Hoi Linsey! Jammer dat je niet meer elke week gaat schrijven, ik geniet elke keer zo van je reisverslag! Juist alle details over je stage en je uitgaansleven vind ik zo leuk

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lins

Blijf hier op de hoogte van mijn stage-avontuur in Curaçao.

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 6412

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 14 April 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: