Discover your smile! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu Discover your smile! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu

Discover your smile!

Blijf op de hoogte en volg Lins

15 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi Dushi's,

Mijn eerste stageweek 'alleen'. Dit was in het begin even flink wennen. Afgelopen maandag opende ik mijn mailbox en dacht HELP! Zoveel vragen waar ik geen antwoord op wist. Uiteraard werd ik goed geholpen door mijn collega's. Ik heb veel CV's en sollicitatiebrieven gelezen, gesprekken gevoerd, nieuwe vacatureteksten geschreven en aan school gewerkt. Daarnaast heb ik voor mijn eigen beeldvorming afgelopen vrijdag een ochtendje meegekeken met de afdeling Sales. Hier worden onder andere de tickets verkocht. Gezien mijn taken en verantwoordelijkheden ben ik ontzettend blij met m'n stage.

Afgelopen maandagavond heb ik thuis een avondje aan school gewerkt. Ik ben goed op weg en vind het leuk om meer te weten te komen over mijn stageorganisatie.

Dinsdagavond heb ik met mijn huisgenootje een filmavondje gehouden. Lang leven Netflix!

Woensdag bedacht ik samen met het meisje uit Otrobanda om eens heerlijk uit eten te gaan. Dat hadden we verdient en daarnaast breekt het zo lekker de week. Het was een gezellig avondje met heerlijk eten. In Nederland ben ik altijd heel blij wanneer ik op mijn werk fooi in het fooipotje mag stoppen. In dit restaurant was het gebruikelijk om 10 gulden (5 euro) fooi te geven en stond het meteen op de rekening. Dat kan dus ook.

Donderdagavond ging ik wederom uit eten. Deze keer koos ik samen met een straatgenootje voor de daghap (omgerekend 7 euro). Daarna hebben we nog gezellig gekletst op mijn mini terrasje.

Na donderdagavond had ik ontdekt hoe fijn mijn mini terrasje eigenlijk is. Vrijdagavond heb ik daar dan ook heerlijk gezeten met m'n huisgenootje.

Zaterdag was het kick-off event vanuit Wereldstage. Samen met honderden medestagiaires hebben we er een leuke dag van gemaakt. Mijn eerste activiteit was suppen. We werden met een bootje een flink stuk het Spaanse water op gevaren. Daar lagen ergens onze surfplanken. Het staan op een surfplank viel mij reuze mee, ik ben er namelijk niet vanaf gevallen. Echter was het suppen behoorlijk zwaar. De wind nam mij continu mee naar de verkeerde kant. Uiteraard was ik dan ook weer het sloomste. De meneer voorop vond dat niet leuk en besloot niet meer op mij te wachten, ik schoot immers toch niet op. Daarom heeft de meneer die achteraan suppte een paar keer zijn surfplank aan die van mij vastgemaakt. Ik mocht op de plank relaxen en hij suppte zichzelf en mij vooruit. Na het suppen waren we behoorlijk moe en hadden we geen zin meer in de bootcamp. Dit hebben we overgeslagen. Vervolgens werd de avond afgesloten met een BBQ en een loterij. Ik had de hele dag al barstende hoofdpijn en ben na het event naar huis en naar bed gegaan.

Zaterdag was overigens ook de dag dat mijn nieuw huisgenootje kwam. Ze is de zus van mijn ander huisgenootje en blijft hier voor 3 maanden.

Zondagochtend deed ik een poging om met opa en oma te Skypen. Helaas mislukte dit doordat Skype het bij mij niet deed. Gelukkig bestaat er tegenwoordig Whatsapp-bellen en heb ik ze alsnog een klein beetje kunnen spreken. Vervolgens heb ik met twee huisgenootje heerlijk op Cabana Beach genoten van de zon en de zee. Na onszelf omgekleed en opgemaakt te hebben zijn we terug naar Cabana Beach gegaan voor het Beachfestival. Dit was een heel leuk avondje.

Het is heel gezellig in huis, nu het huis helemaal bewoond is. Onze enige mannelijke huisgenoot heeft het soms wel zwaar met 3 meiden. Vooral als er zich een kakkerlak in huis bevindt. Het gegil ging zo hard dat de hond van de achterburen begon te blaffen. De kakkerlak was mega groot en het duurde maar liefst een half uur voordat hij dood was. Helaas laten kakkerlakken eitjes los wanneer ze zich bedreigd voelen en moest ook de ruimte waarin hij zich bevond schoongemaakt worden. Nu maar hopen dat we geen baby kakkerlakken krijgen.

Verder heb ik mezelf ingeschreven voor een beginnerscursus Spaans en ga ik vanaf maandagavond 10 weken lang, iedere week 1,5 uur les volgen. Daar heb ik ontzettend veel zin in.

Dit was het weer voor deze keer.
Ayooooooooo!

  • 15 September 2015 - 07:44

    Petra Ruys:

    Hoi Linsey.
    Weer een leuk verslag geschreven. We zijn blij dat je je eigen goed vermaakt en werk super is.
    Dikke kussen xxxx

  • 15 September 2015 - 12:19

    Willemien Jansen:

    Beste Linsy weer een prachtig reisverslag. Fijn dat je het zo leuk vindt.
    Hier is verder weinig nieuws zaterdag is Maik jarig en wordt 17 jaar.
    Het weer wordt er hier niet beter op.Het wordt kouder en regen. Ik ben alleen al jaloers op het mooie weer wat jij daar hebt. Lekker van genieten!!
    Namens ons allemaal vele groetjes en succes!!

  • 15 September 2015 - 22:09

    Marlaine:

    Hoi Linsey, leuk om je te kunnen volgen op deze manier. Volgens mij heb je een leuke sategeplek daar geregeld, waar je veel kennis kunt opdoen. Fijn dat je het daar zo goed naar de zin hebt. Gelukkig mar dat er een man in het huis woont die jullie van al het ongedierte kan bevrijden haha. En mocht je een beetje zon over hebben daar stuur dat dan deze kant op als je wilt zodat we er hier ook nog even van kunnen genieten. Kunnen we hier wel gebruiken. Groetjes en tot het volgende reisverslag weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lins

Blijf hier op de hoogte van mijn stage-avontuur in Curaçao.

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 6411

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 14 April 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: