Muggenbult 17 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu Muggenbult 17 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu

Muggenbult 17

Blijf op de hoogte en volg Lins

07 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi (goedenavond),

De tijd vliegt! Morgen begin ik alweer aan mijn tweede stageweek, aanstaande dinsdag woon ik al twee weken op het eiland en zojuist heb ik mijn 17e muggenbult gespot.

Afgelopen maandag was mijn eerste stagedag. Met de stagiaire die ik nu opvolg ben ik naar kantoor gereden. Daar ontmoette ik mijn stagebegeleidster en werd ik aan iedereen voorgesteld. Er heerst een hele fijne sfeer op kantoor waardoor ik mezelf meteen thuis voelde. De eerste dag, maar ook de dagen erna stonden in het teken van kennismaken met verschillende programma's waarmee gewerkt wordt. Verder heb ik mailtjes beantwoord, heel veel sollicitatiebrieven en cv's gelezen, sollicitatiegesprekken bijgewoond en nieuwe sollicitatiegesprekken ingepland. Ik heb het de eerste week onwijs naar m'n zin gehad!

Naast stage heb ik natuurlijk nog voldoende vrije tijd. Afgelopen maandagavond heb ik rustig de stagewijzer van school doorgenomen. Tevens was ik moe van alle eerste indrukken en ben ik op tijd mijn bedje ingedoken. Slapen gaat overigens stukken beter in vergelijking met de eerste nachten. Ik ben gewend aan de hitte en aan het vrachtwagengeluid dat mijn ventilator maakt. Na voldoende nachtrust is de koude douche in de ochtend iets minder. Soms mis ik het warme water, wat er in Nederland wel is.

Dinsdagavond ben ik met een aantal andere uit mijn straat naar Alleys geweest. Dit is een kroeg op 5 minuten loopafstand. Van 21u tot 22u hebben ze Happy Hour. Dit houdt in dat je voor 15 gulden (€7,50) een beker krijgt die je in dat uur onbeperkt mag vullen. Studenten zijn natuurlijk niet zo heel rijk en maken daar ultiem gebruik van. (Yep, ook ik).

Woensdagavond was er een groot cruiseschip aangemeerd. Op Facebook was een event geplaatst, wat inhield dat iedereen het schip kon bezoeken. 'Leuk!' dachten mijn huisgenootje en ik. Helaas was het iets minder waar, 'Hell no! Go away!' schreeuwde de beveiliger toen wij het schip op wilde lopen. Uiteindelijk hebben we gezellig een cocktail aan het water gedronken.

Donderdagavond heb ik rustig aan school gewerkt. Ook dat moet hier gebeuren.

En toen was het alweer weekend. Vrijdag avond heb ik met mijn huisgenootje op het terras gezeten. Zaterdag ben ik met straatgenootjes naar Jan Thiel beach (Zanzi) geweest. Vervolgens ben ik in de avond naar het strandfeestje bij Zanzibar geweest. Vandaag begon de dag met hele harde regen. Maar, na regen komt zonneschijn. Met m'n huisgenootjes ben ik naar de andere kant van het eiland gereden. Daar hebben we heerlijk op het strand gelegen en in de avond gebarbecued. Ik kan wel wennen aan de witte stranden en de heldere blauwe zee. Tot slot heb ik boodschappen bij de AH gedaan en ben ik weer klaar voor een nieuwe week.

Het autorijden gaat overigens steeds beter, al blijft het wennen. Mensen rijden met groot licht, rechts heeft geen voorrang, mensen gebruiken geen knipperlicht, hebben soms geen remlichten, remmen midden op straat omdat ze de buurman moeten begroeten en laten hun auto midden op de weg staan wanneer ze een ongeluk hebben gehad.

Tot het volgende reisverslag!
Ayo!

P.S. Helaas kan ik geen post ontvangen via mijn woonadres. Voor degene die een kaartje willen sturen, dat kan, via het volgende adres:

Wereldstage Curacao
T.a.v. Linsey Ruijs
Scharlooweg 75
(Postcodes doen ze hier niet aan)
Willemstad, Curacao


  • 07 September 2015 - 22:07

    Willy En Petra:

    Hoi Linsey,

    Je hebt weer een mooi verslag geschreven. We hebben het voor opa en oma uitgeprint zodat zij het ook een keer kunnen lezen. Heb je komend weekend misschien tijd om met opa en oma te skypen? We spreken je nog wel. Groetjes van je broertjes en ons je pap en nam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lins

Blijf hier op de hoogte van mijn stage-avontuur in Curaçao.

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 6426

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 14 April 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: