De eerste keer... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu De eerste keer... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu

De eerste keer...

Blijf op de hoogte en volg Lins

30 Augustus 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon Dia!

Afgelopen dinsdag begon het avontuur waar ik maanden naar uit heb gekeken. De eerste keer zo lang vliegen, de eerste keer op kamers en de eerste keer voor een langere periode in het buitenland.

Na maanden lang benodigdheden bij elkaar gesprokkeld te hebben, begon ik maandag samen met papa met het inpakken van mijn koffer. Makkelijker gezegd dan gedaan. Toen alles inmiddels in m'n koffer zat, ging m'n koffer niet dicht. Na 2 vacüumzakken en wat passen en meten verder was mijn koffer te zwaar. Besloten om 10 kilo bij te boeken en zo nam ik maar liefst 38,5 kilo mee. (Meer dan de helft is kleding geloof ik).

Dankzij het bijboeken van 10 kilo ruimbagage stond ik tijdens het inchecken op Schiphol niet in het systeem. Daardoor had ik geen stoel in het vliegtuig. Heb ik weer dacht ik. Gelukkig was het vliegtuig niet helemaal vol en hoefde ik niet in het gangpad te zitten.

Na 10 uur zitten, 3 films en wat vliegtuigeten stond ik eindelijke op Curaçaose bodem. Daar werd iedereen opgewacht door Wereldstage, en werden we in taxi's naar hun kantoor gebracht. Na een korte borrel op kantoor ging iedereen naar zijn eigen huisvesting. Ik woon de komende 7,5 maand in een grijs/blauw huisje. Mijn kamer valt 100% mee, het is zelfs groter dan m'n kamer thuis. Verder heeft het huis een kleine keuken, douche, wc en achtertuin. Momenteel heb ik 2 huisgenootjes, maar over een paar weken zit het huis vol en wonen we met z'n vieren. Mijn huisgenootjes hebben afwisselende stagetijden waardoor ik ze niet vaak zie.

Na een korte maar vooral warme eerste nacht moest ik bij Wereldstage op kantoor zijn. Daar kreeg iedereen uitleg en moesten we alles in orde maken omtrent onze verblijfsvergunning. Daarna heb ik heerlijk met een aantal andere bij Saint Tropez gelegen en zijn we vervolgens de daghap bij Remie gaan eten (klein restaurantje met omgerekend voor 7 euro een hoofdgerecht). In de avond hebben we het eerste feestje mee gepikt op Cabana beach.

De tweede dag ben ik met een paar meiden van een ander studentencomplex naar Mambo beach geweest. Een mooi wit strand met een heldere blauwe zee. In de avond heb ik mijn kamer verder eigen gemaakt. Bedankt iedereen voor de lieve kaarten en cadeautjes. Ze staan/hangen op m'n kamer.

Afgelopen vrijdag heb ik samen met 3 straatgenootjes een auto gehuurd voor de komende 7,5 maand. Het is een leuke Kia Picanto. Vervolgens zijn we met onze auto naar Mambo Beach gereden. In de avond ging iedereen naar Full Moon party (dit is 1x in de maand) op Kokomo Beach. Ik was de bob in onze nieuwe auto. Zonder enige routeplanning gingen we op weg. Dit ging niet helemaal zoals gepland en na 1,5 uur rond dwalen kwamen we weer terug in onze straat. Vervolgens gingen we met routeplanning op pad, reed ik weer verkeerd en reed in ineens SPOOK. Dikke shock, ik was er helemaal klaar mee, en toen nam iemand anders het stuur over. Na 2 uur rijden, wat eigenlijk een kwartiertje moest zijn, kwamen we aan op Full Moon party. Wat uiteindelijk een leuk feestje was.

Gisteren middag heb ik met de meiden van het andere studentencomplex bij Saint Tropez (zwembad aan de zee) gelegen. In de avond nodigde een meisje (wat hier al langer zit en een vriendinnetje van een vriendinnetje is) mij uit om naar Otrobanda te komen. Dit is aan de overkant van Punda (het deel waar ik woon). Het was een gezellige avond vol met muziek en shows. Daarnaast heb ik m'n ogen uit gekeken naar de lokale bevolking. Zowel man als vrouw heeft losse heupen en kan goed dansen.

Vandaag is de laatste dag 'vakantie'. Zoals de planning nu is ga ik straks met het meisje wat in Otrobanda woont een terrasje pakken en Otrobanda verkennen. Morgen om 7:45 word ik opgehaald voor stage. Ik heb zin in m'n stage en ben vooral ontzettend benieuwd.

Tot het volgende reisverslag!
AYOOOOOOO!

P.S. Donderdag ochtend opende ik Facebook en zag ik dat Milou half januari 10 dagen kom chillen op de Antillen. Daar ben ik natuurlijk SUPER blij mee. :)

  • 30 Augustus 2015 - 18:08

    Willemien Jansen:

    Lieve Linsy,

    Wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomenen dat je het naar je zin hebt.
    Je hebt al veel mee gemaakt in die paar dagen dat je er bent.
    Ik wens je voor morgen je eerste stage dag veel succes!!
    We blijven zo mooi op de hoogte mooi om te lezen.
    Geniet van het mooie weer daar hier gaat het weer veranderen naar koel weer.
    Hier verder niet veel nieuws Maik is al een week naar de nieuwe school geweest introductie.
    En nick begint dinsdag 1 september met zijn nieuwe baan.
    Lieve groetjes van ons alemaal!!
    Willemien.

  • 30 Augustus 2015 - 19:25

    Marlaine:

    Hoi Linsey,
    leuk om je eerste verslagje te mogen ontvangen. Zo te lezen vermaak je jezelf goed. Wat zul jij bruin zijn als je terug komt. Ja en rijden in het buitenland is altijd anders maar alles went zullen we maar zeggen. Een hele fijne eerste stagedag toegewenst en ik zie het 2e verslag wel weer tegemoet met al je verhalen. Groetjes Marlaine

  • 30 Augustus 2015 - 20:22

    Henk En Diny:

    Hoi Linsey,
    Mooi om te lezen wat je in die paar dagen al allemaal hebt meegemaakt. Een ander land met andere gebruiken en gewoonte. Maar zo te lezen went dat snel. Nu is de vakantie voorbij, en aan de slag waar voor je gekomen bent. Heel veel succes. We lezen het wel weer.
    Groetjes ome Henk en tante Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lins

Blijf hier op de hoogte van mijn stage-avontuur in Curaçao.

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 6412

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 14 April 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: