Soy estudiante - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu Soy estudiante - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu

Soy estudiante

Blijf op de hoogte en volg Lins

22 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Hola!

Spaaaaaaaaans!
De taal die ik al heel lang wil leren ga ik de komende maanden echt leren. Gewoon, omdat ik het studeren niet kan missen.

Even terug naar afgelopen week. De laatste week 'alleen' op de afdeling. Afgelopen week was ik iets minder druk bezig met sollicitaties en sollicitatiegesprekken. Hierdoor heb ik hard kunnen werken aan mijn diverse schoolopdrachten en opdrachten voor mijn stagebegeleidster. Nog even, en dan zijn de eerste schoolopdrachten af.

Afgelopen maandagavond was ik, voordat ik mijn vorig reisverslag schreef, paniekerig aan het gillen en zweten, omdat er een super grote kakkerlak in huis zat. Die beesten zijn zo nutteloos, en ik zal ze vooral niet missen wanneer ik weer in Nederland ben. Maandag is rustavond, en na het schrijven van mijn vorige reisverslag heb ik heerlijk een avondje gelezen.

Dinsdagavond heb ik met het vriendinnetje uit Otrobanda een filmavondje gehouden. De film was erg leuk, en op het spannendste moment viel internet uit. Na, zoals gewoonlijk, heel veel geduld konden we de film verder afkijken.

Woensdag was mijn lief huisgenootje jarig, ze werd 23. In de avond heb ik met twee andere vriendinnetje gezellig iets gedronken op een terrasje aan de Handelskade ( aan het water ).

Donderdag heb ik na stage met twee vriendinnetje gekookt. Uiteindelijk heb ik de avond afgesloten met een potje Yahtzee met twee huisgenootjes.

Ook vrijdagavond was het tijd voor een portje Yahtzee. Deze keer met alle huisgenootjes (met mij meegeteld, 4 in totaal). Onze mannelijke huisgenoot moest er ook aan geloven en kan na een super goede uitleg ein-de-lijk Yahtzee spelen.

Zaterdagochtend ging om 05:30 (!!) de wekker. Ik stond zo vroeg op, omdat ik vanuit TUI Curaçao zou deelnemen aan de Clean-up Day. Deze dag werd voor het derde jaar georganiseerd en draagt bij aan een schoner eiland. Daar stond ik dan om 07:00, met een vuilniszak en handschoenen, klaar om heel veel troep op te ruimen. Onze 'wijk' was achter de Aqualektra fabriek, en wat ik allemaal wel niet tegen kwam tijdens het opruimen. Het was net een vuilnisbelt, met o.a. afgescheurde kleding, de anticonceptiepil, gebruikte luiers, etc.

Zaterdagmiddag had ik het strand wel verdiend. Samen met twee vriendinnetje en twee huisgenootjes hebben we lekker genoten op Cabana Beach. In de avond hebben we, onder het genot van een hapje en een drankje, een spelletjes avond gehouden met z'n allen. Dit was erg gezellig.

Zondag ben ik samen met twee huisgenootjes naar Daaibooi (natuur strand) gereden. Onderweg zijn we gestopt om flamingo's te spotten. Helaas stonden deze net iets te ver weg voor een mooie foto. Volgende keer beter. We hadden een heerlijk dagje met wit zand en een heldere blauwe zee (zoals ieder strand hier). In de avond hebben we met z'n zessen bij Pleincafe Wilhelmina gegeten en daarna zijn we door gegaan naar Wet & Wild (strandfeest). Dit was een erg gezellig avondje en voor herhaling vatbaar.

In het begin van deze avond begon dan eindelijk mijn eerste les Spaans. Ik krijg de komende 9 weken les in een groep van zes mensen. De leeftijden lopen uiteen en er zijn studenten maar ook mensen die al jaren werken. Het is erg gezellig, en de 'docent' is erg aardig. Ik kan mezelf al voorstellen in het Spaans!

Tot slot, vind ik het erg leuk dat mijn reisverslag veel gelezen wordt. Bovendien ben ik erg blij met de reacties.

Tot volgende week!

Liefs

  • 22 September 2015 - 05:57

    Inge:

    Hola Linsey!

    Leuk om je verhalen te lezen! Zo te lezen, vermaak je je goed!
    Kunnen we de volgende sinterklaas bij oma Ruijs Spaans praten; ) (ik leer ook Spaans:))

    Hasta su proxima historia! Veel plezier en succes!
    Saludos, Inge

  • 22 September 2015 - 07:14

    Mirjam:

    Nou, ik lees wel dat je het super naar je zin hebt.
    Leuk om te lezen. Ben jaloers, zo lekker in een mooi en warm land.
    Veel plezier en succes met je Spaanse les!! :-)
    X mirjam

  • 22 September 2015 - 08:50

    Nikki:

    Hey Linsey,

    Ik heb ook een jaartje spaans gehad lang geleden, dus een opfrisser bij sinterklaas kan ik wel gebruiken indd. Goed plan :P

  • 22 September 2015 - 16:33

    Willemien :

    IK proef uit je reisverslagen dat je het goed naar je zin hebt. Dit is erg fijn. Hier verder niet veel nieuws.
    We hebben zaterdag de verjaardag van Maik gevierd en Willy en Petra zijn ook geweest. Was gezellig!!
    In Schaijk ook niet veel nieuws alleen dat plein 5 dicht gaat. Maar dit weet je misschien al.
    De winkel gaat per 1 januari of per 1 maart dicht. Verder wens ik je weer alle succes toe en namens ons allemaal vele lieve groetjes. En geniet van het mooie weer!!!
    Groetjes Willemien.

  • 22 September 2015 - 17:50

    Petra Ruys:

    Hoi daar.

    Weer een een mooi reisverslag Linsey. Het is hier s avonds rustig in huis zonder je gekwebbel als we TV kijken.
    Jorn heeft jou plaats op de bank ingenomen. Haha.
    Bounty het lieve konijn doet het ook goed. Hij is al plaszindelijk. Doet het netjes op een bord. Knap he.

    Groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lins

Blijf hier op de hoogte van mijn stage-avontuur in Curaçao.

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 6408

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 14 April 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: