Van succes tot muizen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu Van succes tot muizen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lins - WaarBenJij.nu

Van succes tot muizen

Blijf op de hoogte en volg Lins

28 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi!

Mijn tijd zit er bijna op hier, maar ook de laatste maand heb ik weer veel meegemaakt. Hierbij dan ook mijn laatste verslag vanuit het zonnige Curacao.

Begin maart was het weer tijd voor een van de leukste feestjes van het eiland, namelijk Full Moon. Aankomende vrijdag is het alweer tijd voor Full Moon, maar ditmaal mijn laatste keer.

Gezien ik nieuwe studenten heb leren kennen, heb ik alle strandjes in Westpunt weer opnieuw bezocht. Ik geniet iedere keer weer van het witte strand, de blauwe zee en de volle zon.

Verder heb ik gisteren met twee meiden de struisvogel farm bezocht. Erg leuk, want ook ik had het nog niet gezien. In een jeep reden we door het park waarbij we uitleg kregen over de soorten struisvogels. Daarna mochten we de struisvogels voederen, voor mij een overwonnen angst. Nadat we de krokodillen bezocht hadden mochten we ook nog op een struisvogel ei staan. Bizar dat zo'n ei niet breekt.

Na de struisvogels zijn we nog even langs de aloë Vera plantage gereden om vervolgens door te rijden naar een fort. Het fort gaf een mooi uitzicht over zee en over Jan Thiel (gedeelte van curacao).

Als die hard voetbal fan (of toch niet) ben ik gisteren naar de wedstrijd Curacao - Dominicaans Republiek geweest. Op z'n Curaçaos begon de wedstrijd uiteraard niet op het aangegeven tijdstip waardoor we alleen de tweede helft hebben gezien. Gelukkig hadden ze alle spannende momenten tot de tweede helft bewaard. Uiteindelijk heeft Curacao met 2-1 gewonnen.

Jammer genoeg waren er ook wat tegenvallers de afgelopen maand. Op een doodgewone maandagavond wilde een muis graag kennis met me maken. Na heel wat paniek (vanuit mijn kant) dachten we dat de muis naar buiten was. Helaas was het minder waar en zagen we een dikke staart uit het keukenkastje hangen toen we wilde koken. Nadat ie ontsnapt was werd het tijd voor Mac Donalds en muizengif. Al een week geen muis meer gezien, maar toch slaap ik iedere nacht met oordoppen in, zodat ik ze niet meer onder m'n bed door hoor rennen.

Verder waren er mensen die helaas niet van m'n auto af konden blijven. Dat resulteerde in een ruit in duizenden stukjes en helaas heel veel geld armer.

Op stage ben ik momenteel bezig met de laatste loodjes. Mijn eindbeoordeling vanuit stage resulteerde in een 8.5, waar ik erg blij mee ben. De komende twee weken staat nog in het teken van het inwerken van de nieuwe stagiaire en in het afronden van mijn school opdrachten. Ik heb een hele leuke tijd gehad op stage.

Ook Spaans heb ik succesvol afgerond.

De komende twee weken ga ik nog genieten van de zon, de strandjes, en uit eten. Daarna begint de ellende. Het inpakken van m'n koffer.

Iedereen die me een kaartjes heeft gestuurd, onwijs bedankt voor de leuke kaarten. Ze gaan volgende week van m'n muur af, maar gaan zeker mee naar Nederland.

Ik heb een leuke en zeker ook leerzame tijd gehad op Curacao. Iedereen die ik op dit eiland heb leren kennen en alles was ik mee heb mogen maken zal ik nooit vergeten. Maar toch verlang ik weer naar de luxe en gezelligheid wat Nederland te bieden heeft.

Tot in het koude kikkerlandje!

Einde van weer een hoofdstuk...